cannabisolie of cbdolie wordt in de mond van een kind gedruppeld

CBD en wietolie als medicatie

Het gebruik van CBD olie en wietolie is de laatste jaren behoorlijk gestegen en dat is met goede reden. CBD en wietolie kunnen u zeer baten bij verschillende problemen en ongemakken. CBD olie wordt voornamelijk gebruikt als voedingssupplement en de stof CBD is 1 van de vele stoffen die van nature voorkomt in de plant cannabis sativa. CBD staat voor Cannabidol en is een stof die geen psycho actieve werking heeft zoals vaak wordt aangenomen en is daarom ook niet illegaal. De stof bevat grote hoeveelheden vitamine B en E, verschillende omega vetzuren en caroteen. Het wordt ook veel gebruikt als spierontspanner en heeft een goede werking op ziektes waar geen goede synthetische medicatie voor is zoals epilepsie. Ook versterkt het de werking van de psycho actieve stof THC die ook in cannabis sativa gevonden wordt, hier zal ik zo iets dieper op in gaan. CBD is een zeer aantrekkelijke stof en alternatief geworden voor medicatie waar vaak verschillende bijwerkingen aan zitten. Daarom wordt het tegenwoordig volop verkocht zoals op deze CBD webshop

Wietolie is een aftreksel van de psycho actieve stof THC die net als CBD voorkomt in de plant cannabis sativa. Maar helpt wietolie dan tegen kanker zult U denken? Zo makkelijk is het helaas niet, wietolie helpt het immuunsysteem kankercellen aan te spreken en de bedoeling is dat er Apoptose plaatsvindt waardoor de cel afbreekt. Apoptose is een natuurlijk proces van cel afbraak in ons lijf dat niet meer werkt bij kankercellen. Als een patiënt chemotherapie ondergaat, wordt het immuunsysteem vaak beschadigd en in veel gevallen compleet uitgeschakeld waardoor helaas veel patiënten onverwacht ziektes erbij krijgen zoals een longontsteking. Er zijn momenteel veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan hiernaar en het is al lang geen broodje aap verhaal meer en breed omarmt door de gezondheidszorg.

CBD en wietolie kunnen op verschillende manieren ingenomen worden en worden meestal aangeleverd in een druppelflacon en kan worden gemengd met eten of drinken. Vaak wordt er aangeraden rustig te beginnen en 3 maal per dag met 1 druppel te beginnen en het lichaam aan de actieve stof te laten wennen. Daarna wordt er vaak aangeraden de dosis op te bouwen met een druppel per dag. De kans is erg groot dat de patiënt erg loom wordt en in sommige gevallen zelfs het echte ‘high’ gevoel, mocht dat gebeuren wordt er aangeraden rustig aan te doen tot het weer is uitgewerkt. Na 3 uur is de stof voor het grootste gedeelte uitgewerkt en na 5 uur over het algemeen compleet uitgewerkt. Bij elke patiënt is het ziektebeeld net anders dus zal er enigzins geëxperimenteerd moeten worden met de dosis.

n”>

een mooie lach door het bleken van tanden

Tanden bleken geven je een stralender uiterlijk

Een stralende lach is steeds belangrijk geworden in onze samenleving, en het bleken van tanden is dan ook erg in opkomst. Natuurlijke witte tanden zien we vaak alleen bij jonge kinderen. Bij het ouder worden verkleuren tanden onder invloed van tabak, koffie, thee, wijn, drop en andere voedingsmiddelen. De kleur van tanden en kiezen wordt daarnaast ook nog eens bepaald door de dikte van het tandbeen. Daaroverheen ligt een dun laagje glazuur dat kleurloos is. Hoe dikker het tandbeen, hoe geler de tanden van kleur zijn. Dit verklaart gelijk waarom kinderen zulke stralend witte tanden hebben: bij deze groep is het tandbeen van de melktanden erg dun.

 Met het tanden bleken wordt bedoeld het witter maken van de tanden. Er zijn verschillende methoden om tanden witter te maken waarbij er gebruik wordt gemaakt van een bleekmiddel met waterstofperoxide. De bleeklepel bestaat uit een zacht bitje dat speciaal op maat wordt gemaakt. Door de juiste pasvorm wordt het tandvlees goed beschermd tegen het bleekmiddel. De bleeklepel wordt over het algemeen gedurende twee weken in de nacht gedragen. Bij de drogist of apotheker zijn ook bleekmiddelen en bleeklepels verkrijgbaar, maar deze zijn minder effectief en minder betrouwbaar.

Een andere en snellere methode is gebruik te maken van een laser of plasmalicht. Hierbij worden de tanden eerst ingesmeerd met een bleekmiddel. Daarna worden de tanden behandeld met hulp van het plasmalicht of laser. Het bleekmiddel werkt hierdoor sneller in. Over het algemeen duurt deze methode 1 tot 2 uur en wordt voornamelijk in het buitenland toegepast.

In plaats van een warmtelamp kan er ook gebruik gemaakt worden van een ledlicht. Vaak is hiervoor een lagere concentratie waterstofperoxide voor nodig en is deze methode ook veilig, het tandglazuur wordt weinig tot niet aangetast. Deze methode voldoet tevens aan de Europese richtlijnen voor het bleken van tanden.

Wanneer de zenuw is afgestorven is de tand dood. Vaak zien we een snelle verkleuring van de tand of kies. Om dode tanden te bleken zal de tandarts een gaatje in de betreffende tand maken, waarna het bleekmiddel binnenin wordt aangebracht. Dit blijft enkele dagen zitten. Soms moet deze behandeling herhaald worden. Nadat de tand voldoende gebleekt is wordt het bleekmiddel verwijderd en de tand gesloten.

Het bleken van tanden kan risico’s met zich meebrengen, waaronder beschadiging van het glazuur. Ook kunnen vullingen gaan lekken of blaren in de mond ontstaan. Aantasting van het tandglazuur ontstaat vaak door een te lange periode van bleken. Tandglazuur beschermt de tanden tegen cariës, maar ook tegen het verkleuren van de tanden door intrekking va kleurstoffen uit voedingsmiddelen. Het is daarom belangrijk om de aanbevolen tijd om tanden te bleken niet te overschrijden.

Lekkende vullingen die reeds al aanwezig zijn moeten eerst hersteld worden. Bleekmiddel kan namelijk onder een lekkende vulling terecht komen. Wanneer een hoge concentratie van waterstofperoxide gebruikt wordt, vaak van 70% of hoger en gedurende langere periode kan er blijvende schade aan de tanden ontstaan. Het glazuur is dan dusdanig beschadigd dat de glans van de tanden af is en de tanden eruit zien als witte krijtjes. Om dit te voorkomen moeten de tanden met beleid gebleekt worden. Voor goed advies over het bleken over tanden verwijzen we u graag door naar Tandenblekengids.nl

eet gezond voor een beter gevoel

Waarom het zo belangrijk is gezonde leefgewoontes aan te nemen

Gezonde levensstijl

Wanneer u gezond leeft voelt u zich vaak fitter dan wanneer u dat niet doet. Er zijn natuurlijk een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden indien u gezond wilt leven. Op de eerste plaatst is een regelmatig leefpatroon van groot belang.

Gezond leefpatroon
Een gezond leefpatroon is een regelmatig leefpatroon dat in een dergelijk geval wordt bedoelt. Een belangrijk punt daarbij is dat u bijvoorbeeld zoveel mogelijk op vaste tijden eet. Ook is hierbij een goede nachtrust noodzakelijk. Wanneer u naast uw werk voldoende rust in acht neemt zal dat u leefstijl zeker ten goede komen. Naast voldoende rust is zeker ook beweging een belangrijke factor. Door met een vaste regelmaat ook een goede dosis inspanning te leveren is dat goed voor uw lichaam en geest. Het is belangrijk om zeker iedere dag minimaal een half uur te bewegen. Dat kan men door door een sport te beoefenen maar ook door een het maken van een flinke wandeling. Het is dus niet beslist noodzakelijk u zelf af te beulen in een sportschool, ook door met de fiets naar het werk te gaan is al goed voor u noodzakelijke beweging per dag. Laat vaker de auto staan en ga te voet, indien mogelijk , om boodschappen en dergelijke. Uiteraard is het beoefenen van fittness goed. Doe dat zoveel mogelijk onder begeleiding zodat u geen verkeerde oefeningen doet die slecht zijn voor uw lichaam. Zoals reeds eerder vermeld is, naast de nodige inspanning, het beslist noodzakelijk een goede nachtrust te nemen. De slaapbehoefte verschilt van persoon tot persoon. Over het algemeen kan men zeggen dat een slaap van minimaal 6,5 tot 8 uur voldoende is.

Ongezond
Iedereen van ons weet wel dat roken en te veel alcohol drinken slecht is voor het lichaam. Daarom is het afleren van deze slechte gewoontes zeer gewenst voor een gezonde levenstijl. Wanneer drinken en roken een verslaving is zal u uw lichaam afbreken. Dat zal voorkomen moeten worden.

Voeding
Wanneer u een goed eetpatroon wilt hebben zal een ook het kiezen van de voeding daar een onderdeel van zijn. Nu is het vaak moeilijk om aan te geven wat een bepaalde persoon moet eten om gezond en fit te blijven. Iedere persoon heeft wel een bepaalde hoeveelheid nodig aan voedingsstoffen. Vrouwen hebben over het algemeen 2000 calorieën per dag nodig en mannen 2500 calorieën. Natuurlijk speelt de lichamelijke arbeid hierbij een belangrijke rol. Wanneer u gezonde voeding eet krijgt u ook de nodige vitamines binnen. De belangrijkste punten waar u op moet letten om gezond te eten zijn: eet gevarieerd, regelmatig en niet te veel. Ook moet men er op letten dat er niet te veel vet wordt gegegeten. Eet daarom niet uit “de muur” maar neem gezonde voedingswaren. Eet brood en aardappels met daarbij voldoende groenten en fruit. Indien u deze punten in de gaten houdt met daarbij voldoende beweging zal ook het lichaamsgewicht in orde blijven. Het is wel belangrijk dat u voldoende drinkt maar daarmee worden geen alcoholische dranken bedoeld. Gebruik indien gewenst een of meerdere multivitamines als u zich daar goed bij voelt.

zumba klas

Voel je kiplekker, bewegen is gezond!

Een grote groep mensen beweegt veel te weinig, het te lang achter elkaar stilzitten is niet best voor de gezondheid. Het verhoogt de kans op ziekte als diabetes, hart- en vaatziekten. Uit onderzoeken rijst ook het vermoeden dat de stofwisseling verandert bij te lang stilzitten. Het is vooral belangrijk om lang stilzitten te voorkomen, zo niet wanneer mogelijk te onderbreken. Ga bijvoorbeeld zo nu en dan een paar minuten staan of een klein rondje lopen.

Door regelmatig te bewegen krijg je meer energie en voel je je automatisch een stuk fitter. Je krijgt een mooiere huid, sterkere spieren en stevigere botten. Je lichaam raakt er aan gewend om te werken wat goed is voor bloedvaten, longen en hart. Het verlaagt je bloeddruk en cholesterol. Je nachtrust verbetert significant en je staat ’s morgens makkelijker op. Regelmatig sporten is naast gezond ook leuk om (eventueel samen) te doen.

Gezond bewegen houdt in dat je minstens een half uur per dag actief beweegt. Bijvoorbeeld door een eindje te fietsen, een stuk stevig wandelen, zwemmen, intensief huishoudelijk werk of lekker buiten tuinieren. Dit hoeft uiteraard niet aan een stuk door en mag verspreid over de gehele dag. Bijvoorbeeld in de ochtend enkele oefeningen, tussen de middag een stukje wandelen en aan het einde van de dag nog lekker een eindje fietsen. Zo kom je al gauw aan voldoende lichaamsbeweging en is het ook gemakkelijk vol te houden, zeker als je niet zo erg gewend bent om te bewegen. Bouw het in dat geval dan ook rustig op!

Kies activiteiten die je leuk vindt om te doen en die makkelijk passen in je dagelijks leven. Zorg voor een beetje afwisseling mocht je dat prettig vinden, dan blijft het leuk en houdt je het gemakkelijker vol. Afspreken om samen met een vriend(in) te gaan sporten is ook een aanrader, je hebt dan een extra stok achter de deur om iets te gaan ondernemen. Ook kun je je inschrijven bij een sportvereniging of fitnessclub om te sporten onder begeleiding van een professional.

Maak er een gewoonte van om meer te bewegen, blijf niet urenlang achter die computer of televisie zitten. Neem in plaats van de lift eens de trap. Of ga er eens wat vaker met de fiets op uit in plaats van met de auto. Al deze kleine beetjes helpen jou om voldoende en met enige regelmaat gezond te blijven bewegen.